Port Elisabeth - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu Port Elisabeth - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

Port Elisabeth

Door: Marcel Vis

Blijf op de hoogte en volg Marcel

08 November 2014 | Nederland, Middelburg

Zo beste weekend vierende achterblijvers van de koude grond, alweer een spannend en haren ten bergen rijzend reis verslag van uw aardbol verkennende inmens betrouwbare verslaggever. Gisteren na een busreis van een dag ( het zijn enorme afstanden die je aflegt ) zijn we aangekomen in de havenstad ; Port Elisabeth. Deze stad is nog geen tiende zo crimineel als Durban, maar heeft wel wijken waar je beter niet doorheen kunt wandelen. Omdat ik gisteren blij was dat we er waren en altijd stuk ben van zo'n busreis, heb ik geen verslag meer gemaakt. Vandaag was mijn maat Guy jarig en omdat we nog geen passend kado hadden gescoord hebben we het voor elkaar gekregen dat alle kamermeisjes en restaurant personeel hem toezongen tijdens het ontbijt. Dat hebben ze op zeer goede wijze gedaan want zelfs van happy birthday kunnen ze op de vroege morgen zonder muziek nog een geweldig swingend nummer maken. Ik heb het op film, maar of ik het hier geplaatst kan krijgen weet ik niet maar ik doe zoals u van mij gewend bent mijn uiterste best. De rest van ons gezelschap is vandaag op safari, maar Astrid en ik zijn met een taxi downtown gegaan om in deze grote geweldige stad te gaan shoppen. De goudprijs is erg laag en ook diamant is stukken goedkoper dan bij ons. Nu liggen we uitgeput van het geslenter even plat in onze kamer en straks gaan we nog even over de mooie boulevard flaneren. Onze kamer kijkt uit over deze boulevard en over de Indische Oceaan, waar een groot Maersk schip voor anker ligt om gelost cq geladen te gaan worden. Opvallend hier is in tegenstelling van wat we verwacht hadden, dat de toiletten inclusief de openbare overal goed schoon zijn. De bevolking is overal even vriendelijk en goedlachs dus dat is toch even anders dan bij ons in Nederland. Helaas gaan we morgen aan onze laatste week beginnen en de tijd vliegt werkelijk voorbij. Misschien dat ik eind van de middag nog even de Oceaan in duik, maar het haaien verhaal is hier nog erger dan in Durban en ik ben nog niet helemaal overtuigd of ik al zo ver ben dat ik deel wil gaan zijn van de Afrikaans voedselketen. Ik moet ook een beetje aan mijn cliënten denken die in Nederland op mijn verlichtende en zo vaardige handen zitten te wachten, en u weet...ik stel mensen niet graag teleur. Ik heb hier vanmiddag een mooi nieuw horloge gescoord nadat ik eerst met een exemplaar om heb gestaan dat wel zo weergaloos mooi was maar helaas ietsjes aan de dure kant. Ik was misschien wel overstag gegaan, maar Astrid stond erbij en aan haar blik te zien heb ik de juiste beslissing genomen om het maar niet te doen en daarom heb ik nu een andere gekocht die meer binnen het budget viel. Ja ja beste gebiologeerde lezers, ook de dapperheid van uw onverschrokken reporter heeft zijn grenzen. Ik heb de laatste weken tegenover, olifanten, neushoorns, leeuwen en luipaarden gestaan, en geheel onbevreesd durf ik zelfs te beweren, maar een boze Assie moet je niet tegenover je hebben, gelooft u mij maar. Deze week gaan we weer hele gevaarlijke en spannende dingen doen en daaronder valt een boottochtje naar en tussen de walvissen en daar hebben we allebei heel veel zin in. Het moet zelfs mogelijk zijn om in een duik pak tussen deze giganten een duik te nemen en dat lijkt uw nietige verhalen maker helemaal te gek. Dus ik houd u hiervan op de hoogte.. We hebben nog meer te doen maar dat vertel ik later nog. Nu straks wat foto's er opzetten en iedereen is weer blij . Ik groet jullie allen in het frisse Nederland en ga zo genieten van die 26 graden. De foto's doe ik straks pas dus even geduld oefenen. Groeten van uw zo verbazingwekkend populaire geschied kundige en tot later.


  • 08 November 2014 - 14:31

    Rosa:

    hoi allemaal,ik heb net je verslag gelezen ,weeral super leuk voor julle!maar het gaat weer te gauw voorbij zijn he!nOG VEEL DIKKE KUSSEN VOOR MIJN JARIGE BROERTJE en geniet nog van jullie tijd daar xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Middelburg

Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis - Veen en vader van een zoon en een dochter en pseudo paps van een pseudo dochter. bij elkaar heb ik 5 kleinkinderen als we het manneke meerekenen van de vriendin van mijn zoon en dat doen we dus ook. Ik ben eigenaar van een massage praktijk in Middelburg en daar zelf ook werkzaam in als masseur en mijn vrouw houdt achter de schermen alles prima draaiende. Daarnaast heb ik nog een baan als customer service medewerker bij een haven bedrijf in Vlissingen. We proberen optimaal te genieten van het leven en daar hoort deze reis naar Zuid-Afrika bij. We hebben onze voorzichtige schreden al gezet in China en veel Europese landen. Deze reis gaan wij samen met 3 Belgische vrienden en de rest van een gezelschap ondernemen en zien daar dan ook heel erg naar uit. Als het half zo indrukwekkend wordt als China, dan zijn we al dik tevreden.

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 10569

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 28 November 2014

Onze tweede reis

Landen bezocht: