even een berichtje - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu even een berichtje - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

even een berichtje

Door: Marcel Vis

Blijf op de hoogte en volg Marcel

11 November 2014 | Nederland, Middelburg

Hallo daar klamme kleumers in het vochtig Nederland, mijn leed vermaak om jullie kou en nattigheid neemt met de dag af naarmate onze laatste week in dit prachtige land verstrijkt. Het einde komt genadeloos en donker meedogenloos in zicht en vanwaar ik dit schrijf is het helemaal te triest om aan te denken. Vanochtend vertrokken uit knysie of zo iets en nadat we rond de middag aan een heerlijke boeren braai hadden meegedaan zijn we naar Outshoorn gereden. Outshoorn is een plaats waar al honderden jaren de struisvogel wordt gefokt om zijn veren en zijn vlees. Ook struisvogelleer is een gewild product al moet ik toegeven dat ik het nog nooit gezien had. In vroeger tijd floreerde de handel in struisvogelveren zo geweldig en waren de vogels zo zeldzaam dat een ons struisvogelveren meer opbracht dan een ons goud. Werkelijk waar en dat kun je aan het stadje zelf wel zien. De meest prachtige huizen staan hier uit de glorie tijd van weleer, maar de oude welvaart straalt het nog steeds uit. Je ziet hier enorme struisvogel fokkerijen en velden met duizenden vogels. Je kunt het de meest gekke dingen kopen van struisvogelveren en ook de uitgeblazen eieren worden tot extreme kunstwerken verheven. Toen we door Outshoorn heen waren kwamen we net daar buiten bij onze idee overnachtings lodge aan. Nou beste trouwe vol ongeloof hoofdschuddende volgelingen, ik heb in Zulu hutten geslapen, in expeditie tenten, in kleine lemen huisjes en enkele hotels, maar dit overtreft elke stoutste verwachting. Bij aankomst bleken er hier ook heel wat struisvogels aanwezig en na een welkoms drankie kregen we de sleutel van onze lodge. We moesten even wachten want we werden gebracht werd ons verteld en hier in het vreemde maar o zo mooie Afrika kunt je van alles verwachten. We werden in een busje de berg op gereden want Outshoorn ligt midden in een ruw, ongecultiveerd gebergte en het is een wondermooi maar enorm woest gebied met werkelijk enorme gebergten. Wel halverwege de berg lagen mooie witte huisjes aan keurige paadjes met exotische beplanting en het zag er allemaal geweldig uit. Van binnen waren ze zelfs nog beter, alles er op en er aan en toch heel landelijk en heel sfeervol ingericht. Astrid en ik hebben echt het mooiste huis met een uitzicht,...dat is onbeschrijfelijk mooi. ( morgen de foto's ) nu is het aarde donker en we zitten buiten op onze veranda en onder een werkelijk sprookjesachtige sterrenhemel kijken we ver over de bergen naar een lichtspel van een onweersbui die kilometers ver over de bergen heen voor een prachtig schouwspel van oranje / rode kleuren zorgt. Licht hebben we niet aan en het geluid van duizenden reuzen krekels en het geluid van de stilte daar tussendoor geven deze avond een wel heel bijzonder karakter. In de tuin vliegen honderden vuurvliegjes en de verbazingwekkende vreemde geuren van vreemde bloesems moeten er voor zorgen dat deze avond met dit karakter nog vele maanden in ons geheugen blijft in de hoop dat we dan de geuren nog terug kunnen halen die zo'n mooie herinnering vaak kracht bij zetten. Ik wilde dat ik kon omschrijven wat wij hier nu zien en hoe overweldigend deze miljarden jaren oude natuur er uit ziet en met al zijn grillige maar toch prachtige vormen die hier zo goed bewaard en ook weer gebruikt zijn ons versteld doen staan . Dit is zoals het bedoeld is. Hoe bevoorrecht zijn wij twee dat wij dit hebben mogen en kunnen doen. . Ik ga er nog even van genieten en morgen ga ik verder met dit verhaal. Slaap wel lieve lezers en lezeressen. Uw wegdromende reporter gaat dit morgen aan u vertellen.


  • 12 November 2014 - 06:48

    Brillie:

    Hoi Marcel & Astrid, ik heb het zien aankomen en inmiddels ook bevestigd gekregen.. Africa kruipt onder je huid, mengt zich met je bloed!!! Eenmaal dit magische land aanschouwt, en je bent verkocht en wil er altijd naar terug. Marcel je hebt het prachtig omschreven en ik zit bijna naast jullie op die veranda, in het donker, genieten van alles wat Africa heeft te bieden heeft, en dat is heel veel! Ohja vlgns mij waren jullie in Knysna! Dus zitten jullie ergens in de befaamde garden route, onderin Africa richting Kaapstad?

  • 12 November 2014 - 09:07

    Rosa:

    jaja Marcel;ook aan dit mooie lidje komt een end he!geniet er nog van !Deze droomreis looptten einde ,nu kan je de volgende gaan plannen.Je zal wel weer een mooie bestemming vinden en mijn broertje en Gerdje zullen wel volgen he
    Veel liefs voor iedereen xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Middelburg

Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis - Veen en vader van een zoon en een dochter en pseudo paps van een pseudo dochter. bij elkaar heb ik 5 kleinkinderen als we het manneke meerekenen van de vriendin van mijn zoon en dat doen we dus ook. Ik ben eigenaar van een massage praktijk in Middelburg en daar zelf ook werkzaam in als masseur en mijn vrouw houdt achter de schermen alles prima draaiende. Daarnaast heb ik nog een baan als customer service medewerker bij een haven bedrijf in Vlissingen. We proberen optimaal te genieten van het leven en daar hoort deze reis naar Zuid-Afrika bij. We hebben onze voorzichtige schreden al gezet in China en veel Europese landen. Deze reis gaan wij samen met 3 Belgische vrienden en de rest van een gezelschap ondernemen en zien daar dan ook heel erg naar uit. Als het half zo indrukwekkend wordt als China, dan zijn we al dik tevreden.

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 10579

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 28 November 2014

Onze tweede reis

Landen bezocht: