Kaapstad ons einddoel - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu Kaapstad ons einddoel - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

Kaapstad ons einddoel

Door: Marcel Vis

Blijf op de hoogte en volg Marcel

13 November 2014 | Nederland, Middelburg

Daar ben ik alweer, hunkerende en likkebaardende verhaal verslinders.
Vandaag zijn we vroeg vertrokken uit Outshoorn van een lodge waar ik wel enkele weken had kunnen blijven, maar ik raak door mijn onderbroeken heen dus helaas. Ik heb voor vertrek een bos onderbroeken gekocht die je na het dragen gewoon weggooit, want wassen is duurder in een hotel dan nieuw kopen hier. Maar wel wennen aan dat soort goedkoop ondergoed, maar ja het is erg makkelijk zo. We hebben wat dingen bezocht onderweg en aan het einde van de dag waren we dicht in de buurt van Kaapstad en hebben het Taal monument bezocht, dat is heel erg indrukwekkend, dus zoek het maar eens op . Toen bij aankomst van ons hotel alles geregeld was, konden we naar de 4e verdieping en ondanks dat het hotel wat gedateerd is hebben we een mooi uitzicht op de Tafelberg die we ook nog gaan bezoeken, alsook de gevangenis van Nelson Mandela. Ja Evert, daar ga ik als sluitstuk een zakje zand vanaf proberen te smokkelen. Dat is pas uniek !, We hebben wel net de slechte maaltijd ooit voorgeschoteld gekregen in een waardeloos hotel restaurant met slecht personeel en zulk waardeloos eten dat ik de manager erbij heb gehaald en hem even heb uitgelegd hoe ik daar over dacht. Ben ik daar net mee klaar krijg ik applaus van de andere gasten in het restaurant. Nou ja, waarom doen die dan hun mond niet open denk ik dan. Ja dat deden ze ook wel, maar enkel om dat waardeloze voedsel in hun broodmolen te stoppen,...Ongelofelijk. Maar goed er werd van alles geprobeerd om ons het alsnog naar de zin te maken maar een groot succes was dat niet. Ik ga hier zeker mijn beklag over doen bij de reis organisatie zodat anderen dit ook niet overkomt. Maar goed, onze aankomst voor onze laatste 3 dagen in de grote stad, maakt voor mijn gevoel een einde aan onze reis door Afrika. Ik heb het niet zo op grote steden. Wat een verschil, vanochtend om 06.00 stond ik nog tegen een struisvogel te praten in de Afrikaanse wildernis, en nu zit ik in een hotelkamer. Dag wondermooi Afrika, waar schoonheid van de natuur zo'n schril contrast biedt aan wat er aan humane ellende gaande is en de politiek in sommige landen zo extreem corrupt is dat het onwerkelijk lijkt dat dit ongestraft plaats kan vinden. Morgen gaat iedereen zeehonden en pinguïns kijken, maar Assie en ik gaan niet mee en wij gaan op onderzoek in Kaapstad, om jullie een inzicht te verschaffen van en over deze enorme stad met al zijn uiteen lopende facetten. Ja ja ik mis het echte Afrika nu al en ik ben nog maar een paar uur in de stad. Nog 3 dagen en ons grote avontuur zit er op en dan gaan we weer terug naar het patroon van alle dag . Vanmiddag zijn we op een wijnproeverij geweest en daar hadden ze het nodige natuurlijk, en jawel.....ook alcoholvrije wijn. De prijzen waren belachelijk en als ik zie wat het hier kost en dan denk hoeveel winst er op gemaakt wordt terwijl hier de zwarte mens er zo weinig voor krijgt dat hij er amper van kan leven dan ben je niet altijd blij met je witte velletje. Maar ik heb zo'n alcoholvrije gekocht en net open gemaakt en dat is toch wel heel erg lekker hoor. Maar goed, ik ga morgen op onderzoek en zo jullie nieuwsgierige ego proberen te strelen met weer een weergaloos stukje proza en jullie meteen even educatief bij stellen over Kaapstad. Zo nog even wat foto's en dan slapen, het was een lange dag met veel mooie indrukken. Alvast een goed en gezellig weekend gewenst en u hoort morgen weer van uw eigen vertrouwde nimmer aflatende reizende reporter.
Tot morgen mensen.


  • 14 November 2014 - 15:08

    Geppie:

    hallo Astrid en Marcel
    wat een geweldig mooie reis lees ik zo in de geweldige verslagen en zie ik in de prachtige beelden. Geniet nog even
    liefs Geppie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Middelburg

Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis - Veen en vader van een zoon en een dochter en pseudo paps van een pseudo dochter. bij elkaar heb ik 5 kleinkinderen als we het manneke meerekenen van de vriendin van mijn zoon en dat doen we dus ook. Ik ben eigenaar van een massage praktijk in Middelburg en daar zelf ook werkzaam in als masseur en mijn vrouw houdt achter de schermen alles prima draaiende. Daarnaast heb ik nog een baan als customer service medewerker bij een haven bedrijf in Vlissingen. We proberen optimaal te genieten van het leven en daar hoort deze reis naar Zuid-Afrika bij. We hebben onze voorzichtige schreden al gezet in China en veel Europese landen. Deze reis gaan wij samen met 3 Belgische vrienden en de rest van een gezelschap ondernemen en zien daar dan ook heel erg naar uit. Als het half zo indrukwekkend wordt als China, dan zijn we al dik tevreden.

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 10530

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 28 November 2014

Onze tweede reis

Landen bezocht: