Afrika tabé - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu Afrika tabé - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

Afrika tabé

Door: Marcel Vis

Blijf op de hoogte en volg Marcel

15 November 2014 | Nederland, Middelburg

Daar ben ik wederom , terug van het gezamenlijke diner om de vakantie mee af te sluiten. 4 weken die omgevlogen zijn en zo overvloedig zijn geweest aan informatie, mooie dingen, mooie mensen, prachtige natuur en fascinerende dieren en momenten. Grote tegenstrijdigheden die je aan het denken zetten, nieuwe mensen ontmoeten en leren kennen in die 4 weken tijd. Dus alles bij elkaar opgeteld enerverende en inspirerende weken. Morgen varen we naar Robbeneiland waar Nelson Mandela 18 jaar ten onrechte heeft vastgezeten voor iets dat bij ons als vanzelfsprekend wordt gezien,...vrijheid van meningsuiting. Morgen sta ik in een cel waarin Nelson Mandela 18 jaar tegen de muren en plafond heeft aangekeken voor erkenning van een recht dat iedereen bij geboorte als vanzelf hoort mee te krijgen. Hoe bevoorrecht ben ik eigenlijk wel niet? Daarna nog even lekker shoppen en wat eten en zo rond 20.00 uur richting vliegveld. En morgennacht terug vliegen naar het platte vertrouwde Nederland. Koud en kaal en terug naar het leven van alledag. Misschien maar beter ook, het is mooi geweest, letterlijk en figuurlijk gesproken. En ook voor vandaag is het wel weer welletjes. Morgenavond op het vliegveld versla ik de dag van morgen in een stukje, want we moeten toch uren wachten. Ik zet er weer foto's bij om het verhaal wat kracht bij te zetten en dan ga ik slapen. Uw verslaggever is moe en volgegeten dus het wordt tijd voor mij mandje. U allen nog een fijne voortzetting van het weekend en ik zie u allen morgenavond weer op dit zelfde plekje. Bey bey en baai dankie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Middelburg

Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis - Veen en vader van een zoon en een dochter en pseudo paps van een pseudo dochter. bij elkaar heb ik 5 kleinkinderen als we het manneke meerekenen van de vriendin van mijn zoon en dat doen we dus ook. Ik ben eigenaar van een massage praktijk in Middelburg en daar zelf ook werkzaam in als masseur en mijn vrouw houdt achter de schermen alles prima draaiende. Daarnaast heb ik nog een baan als customer service medewerker bij een haven bedrijf in Vlissingen. We proberen optimaal te genieten van het leven en daar hoort deze reis naar Zuid-Afrika bij. We hebben onze voorzichtige schreden al gezet in China en veel Europese landen. Deze reis gaan wij samen met 3 Belgische vrienden en de rest van een gezelschap ondernemen en zien daar dan ook heel erg naar uit. Als het half zo indrukwekkend wordt als China, dan zijn we al dik tevreden.

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 10533

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 28 November 2014

Onze tweede reis

Landen bezocht: