Durban - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu Durban - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

Durban

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

02 November 2014 | Nederland, Middelburg

Zo, na een zalige maaltijd van grote garnalen in een zalige curry ( geen kerrie dus) zijn we na een koffie aan de bar weer terug op onze kamer. Die ligt op de hoogste verdieping van een flink hotel 10 hoog aan de voorkant met zicht op de boulevard en de Indische Oceaan. U ziet een foto met ons uitzicht bijgevoegd bij de laatste foto, s. Vanmiddag in Durban 2 hele leuke Afrikaanse shirts gekocht om vervolgens met lede ogen te zien dat dat die zelfde shirts hier op de boulevard in de kraampjes voor de helft te krijgen waren, maar dat is helaas niet anders. Morgen ochtend gaan we naar een hele grote kruidenmarkt en daar hebben we wel zin in want dat kan heel leuk en druk zijn met een grote verscheidenheid aan nationaliteiten. As komt net onder de douche vandaan en we hadden allebei geen warm water maar dat is niet vreemd hier. Ik heb me als een eskimo onder de straal geposteerd en tegen dat ik ging rimpelen en krimpen rillend als een baviaan op de noordpool in een handdoek geschoten om weer bij te komen. Mijn anders zo poezelige voeten waren versleten van het geslenter, maar na de zeg maar frisse douche voelden ze weer als nieuw aan. Maar goed we zijn vandaag door het land van Zaka Zulu gereden en ook langs de kraal die er nog steeds is. Vreemd om te beseffen dat hier vroeger enorme groepen krijgers over deze heuvels gelopen hebben onder het bevel van één van de grootste zij het meedogenlooste krijger ooi, die een verschrikkelijk regime over zijn legers voerde en met harde hand, zeg maar uiterst wrede hand regeerde en toch zo enorm goed met de blanken overweg kon en bij de Britten in hoog aanzien stond. Het leven is voor de Europeaan die hier maar tijdelijk is, heel erg goed. Een biertje of Limonaatje kost hier 70 cent en voor 15 Euro heb je hier een heel goed 4 gangen menu. Dat is voor ons heel goedkoop, maar met de levensstandaard van hier ligt dat heel anders. Hier zijn wij bijna miljonair in vergelijking met de armoede die je hier ziet. Ik denk dat het tijd wordt dat wereldwijd beslist wordt dat ieder koppel maar 1 kind mag hebben, want we zijn echt met veel te veel op deze planeet. Hier moeten kinderen vaak 2 uur lopen om bij school te komen en dus ook weer 2 uur terug. Ze lopen dan langs de snelweg en dat ziet er heel erg eng uit. Er wordt hier links gereden en dat is oppassen geblazen want bij het oversteken kijk je vaak teveel naar rechts, terwijl deze grappen makers natuurlijk van links komen. Een land vol verrassingen dat merkt u zeker wel. Nou ik heb weer e.e.a. verteld over mijn bevindingen en morgen gaan we weer rustig verder. Dus noeste zwoegers, doet morgen weer uw uiterste best om ons land op hoog niveau te houden, dan zal ik proberen met mijn uitgaven zo laag mogelijk te blijven.. Een fijne avond of dag als u dit later leest en tot morgen maar weer.
Groeten van u rondgegeten en onbeschaamd geeuwende nieuws brenger.


  • 03 November 2014 - 10:14

    Corinne:

    Mijn moeder heeft haar hele jeugd in Durban doorgebracht! Ze is er nooit meer terug geweest. Aardige stad? Geniet er verder nog van jullie! Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Middelburg

Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis - Veen en vader van een zoon en een dochter en pseudo paps van een pseudo dochter. bij elkaar heb ik 5 kleinkinderen als we het manneke meerekenen van de vriendin van mijn zoon en dat doen we dus ook. Ik ben eigenaar van een massage praktijk in Middelburg en daar zelf ook werkzaam in als masseur en mijn vrouw houdt achter de schermen alles prima draaiende. Daarnaast heb ik nog een baan als customer service medewerker bij een haven bedrijf in Vlissingen. We proberen optimaal te genieten van het leven en daar hoort deze reis naar Zuid-Afrika bij. We hebben onze voorzichtige schreden al gezet in China en veel Europese landen. Deze reis gaan wij samen met 3 Belgische vrienden en de rest van een gezelschap ondernemen en zien daar dan ook heel erg naar uit. Als het half zo indrukwekkend wordt als China, dan zijn we al dik tevreden.

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 10596

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 28 November 2014

Onze tweede reis

Landen bezocht: