Dag Outshoorn - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu Dag Outshoorn - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

Dag Outshoorn

Door: Marcel Vis

Blijf op de hoogte en volg Marcel

12 November 2014 | Nederland, Middelburg

Hallo meelevende volgzame lezers en lezeressen.
De laatste avond in het ruige asemrovend ( zoals dat hier heet ) en pakkend Afrika. Morgenvroeg een reis van 500 km naar Kaapstad en dat is dan ook droevig genoeg ons eindpunt. Hoewel we daar nog 3 dagen zijn is en blijft het een grote stad en zie ik dit om me heen kijkend op onze veranda toch als het afscheid van Afrika. Het mooie land met zijn grillige soms droevige contrasten waarvan ik niet goed weet of het zo moet zijn en of dit goed is. Ik vraag me nog steeds af, wat de blanke mens hier te zoeken had buiten uitbuiting van mensen die niets met blanken van doen hadden en het smoesje over beschaving en al dat moois daarvan vrees ik dat dat niets met de werkelijkheid te maken heeft gehad. Natuurlijk zal ik nog verslag doen van ons verblijf in Kaapstad en wat herinneringen ophalen aan ons verblijf alhier. Ook doe ik straks even wat foto's erbij en een video'tje maar deze avond doet een beetje zeer. Onze reis is boven verwachting verlopen en al kan hij voor Astrid en mij niet aan onze reis naar China tippen qua totaal plaatje, het is schitterend en confronterend geweest en héél erg mooi. Het is niet eenvoudig om in woorden uiteen te zetten wat je hier ziet en voelt, dat is onmogelijk te doen, maar gelooft u mij,..ik heb weer heel veel geleerd en zal er weer een klein stukje door zijn veranderd. Ik groet jullie en zeg tot morgen, slaap wel.
Afrika groet ik met groot respect en ik bedank Afrika dat ik heel even een zij het nietig onderdeeltje mocht zijn van haar grootsheid. Afrika, baai dankie !
Marcel en Astrid.


  • 12 November 2014 - 22:24

    Henri:

    Marcel, wat geniet ik iedere keer van je geweldige verhalen. Jammer dat jullie reis zijn einde nadert. Henri

  • 13 November 2014 - 19:45

    Brillie:

    Prachtige woorden over een betoverend continent, welke je niet onberoerd laat. Met weemoed denk ook ik telkens weer terug aan de bezoeken aan een ohzo mooi land met een al zijn pracht en praal, maar ook met grote armoede en tegenstrijdigheid, grote rijkdom, weelde en aan de andere kant je bedelende medemens bij elk stoplicht, de townships en niet te vergeten de verschrikkelijke criminaliteit.. Lieve Marcel en Astrid, de laatste dgn zijn zo voorbij, geniet van Capetown (trouwens, een hele mooie afsluiter), groet Tafelberg van ons en kom heeldhuids weer thuis. Ons sal julle nou gauw weer siens en gesels. Baie veel plesier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Middelburg

Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis - Veen en vader van een zoon en een dochter en pseudo paps van een pseudo dochter. bij elkaar heb ik 5 kleinkinderen als we het manneke meerekenen van de vriendin van mijn zoon en dat doen we dus ook. Ik ben eigenaar van een massage praktijk in Middelburg en daar zelf ook werkzaam in als masseur en mijn vrouw houdt achter de schermen alles prima draaiende. Daarnaast heb ik nog een baan als customer service medewerker bij een haven bedrijf in Vlissingen. We proberen optimaal te genieten van het leven en daar hoort deze reis naar Zuid-Afrika bij. We hebben onze voorzichtige schreden al gezet in China en veel Europese landen. Deze reis gaan wij samen met 3 Belgische vrienden en de rest van een gezelschap ondernemen en zien daar dan ook heel erg naar uit. Als het half zo indrukwekkend wordt als China, dan zijn we al dik tevreden.

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 10590

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 28 November 2014

Onze tweede reis

Landen bezocht: