voorwoord - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu voorwoord - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

voorwoord

Door: Marcel

Blijf op de hoogte en volg Marcel

30 September 2014 | Nederland, Middelburg

Tsja een verslag is het nog niet echt, het duurt nog 2.5 weken voor we aan dit grote avontuur gaan beginnen maar het is al wel heel dichtbij voor ons gevoel. Ik blijf me heel bewust van het feit dat ik toch wel een heel bevoorrecht mens ben dat ik dit kan en mag gaan doen. Dat was ook al zo met onze rondreis door China. Als deze reis half zo indrukwekkend wordt als de reis naar China dan is het ruim de moeite waard. Ik ga dus als reizende en razende reporter proberen zo vaak mogelijk een soort van opgetogen dagboek bij te houden en een verwoede poging doen er wat passende foto's bij te plaatsen. Mocht het zo zijn dat er een foto bij zit waar de hoektanden van een mannetjes leeuw heel erg dichtbij genomen zijn, dan is de kans op een nieuw verhaal erg klein omdat ik dan te lang gewacht heb met de foto en de leeuw hoogst waarschijnlijk sneller was. In dit geval moet u mij niet kwalijk nemen dat er niets meer volgt. Een troost is dan wel dat ik een nuttige dood gestorven ben en alhoewel ik geen volledige maaltijd voor een leeuwen familie zal zijn kan ik er als voorafje toch redelijk mee door. Slimmer zou het zijn om op zo'n precair moment mijn vrouw Astrid vooruit te schuiven zodat ik tijdens het oppeuzelen van haar, ruimschoots de tijd heb om me op laffe wijze uit de voeten te maken. Maar een beetje kerel doet zo iets niet, dus leeuwen, tijgers, panters en aanverwante artikelen zullen vrees ik op redelijke afstand geschoten worden en dan nog enkel met een camera. Ik vergeet gemakshalve maar ven te vermelden dat ik niet heldhaftig genoeg ben om binnen grijpafstand van leeuwen te komen en al helemaal niet als er geen solide gesmeed hekwerk tussen ons te bespeuren valt. Maar in elk geval ga ik zo moedig mogelijk trachten u een beeld te schetsen in verbale en visuele kunnen teneinde u een beetje idee te geven wat onze avonturen in houden in dit verre, warme en avontuurlijke land. Of dat iedere dag gaat lukken kan ik niet beloven natuurlijk, want vastgebonden in een kookpot van een hongerige nog niet ontdekte stam is het moeilijk inloggen natuurlijk. Maar als ik enigszins de tijd en de middelen heb zal ik me van deze taak zo goed als mogelijk kwijten zoal dat netjes heet. Het kan zijn dat ik hier en daar wat foto's vergeet te maken omdat er half ontklede donkere dames in de buurt zijn, maar dat vergeeft u mij hopelijk begripvol. Het zal wel bij kijken blijven want aanraken zal van het stamhoofd wel niet mogen. Daarbij wordt de kans om alsnog als voer voor de leeuwen geworpen te worden door mijn lieftallige wederhelft ook aanzienlijk groter dus zal ik me maar een beetje inhouden. Wellicht zet ik voor we vertrekken nog 1 of 2 keer iets op dit forum om de opgebouwde spanning te omschrijven , dus blijft u allert. U hoort nog van mij.


  • 30 September 2014 - 20:00

    Christina:

    Hou ons op de hoogte hé en veel plezier !

  • 30 September 2014 - 20:23

    Rosa:

    amaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaai ik zal jullie proberen te volgen en veel plezier
    groetjes

  • 30 September 2014 - 20:35

    Corinne & Marie-Anne:

    Nou dat wordt weer spannend! We gaan het volgen hoor maar zorg wel dat je terug komt :-).

  • 30 September 2014 - 20:40

    Birgit En Henk:

    Wij gaan jullie uiteraard volgen op deze once in a lifetime reis.
    Machtig mooi wat jullie gaan ondernemen. Ik spreek je nog wel voordat je weggaan. Maar alvast onwijs veel plezier en probeer de leeuwen en het stamhoofd niet te ontstemmen hahaha

  • 01 Oktober 2014 - 13:07

    Rosa Goetstouwers:

    het zal een prachtige reis worden denk ik !mijn kleine broertje en Gerdje zijn er ook helemaal klaar voor.Als je ergens inj de bewoonde wereld een starbucks koffiekop vind ,meebrengenaub!!veel plezier en veel liefs aan Astridxxx

  • 14 Oktober 2014 - 21:12

    Jojo:

    Heey Lieve reisvaardige ga jullie zeker volgen maar mars je moet wel beloven ... een foto met strooie hoed van Assie zitten we met smart op te wachten!! okee.... wij wensen jullie een super reis toe en hopen dat jullie net zo gaan genieten als wat wij hebben gedaan in zuid Afrika!!! liefs Jo en de boogies x

  • 16 Oktober 2014 - 14:44

    Liesbet:

    Veel plezier ginder!

  • 17 Oktober 2014 - 18:01

    Layla Winkeler:

    Hey,

    Hier het metekind van Binneke (een van je reisgenoten). Ze gaf me deze link om jullie avonturen te kunnen volgen. Ik ben echt ontzettend blij dat ze deze reis gaat maken en ik kijk erg uit naar de eerste fotos :-)
    Zorg goed voor haar hé :-)

    XXX
    Layla

  • 19 Oktober 2014 - 13:12

    Marian En Dennis:

    Hoi Marcel en Astrid

    Heel veel plezier en een hele goede vakantie gewenst, ik ga proberen jullie te volgen.
    Ik ben een leeuw, ben benieuwd of je hem of haar in het echt ziet haha gr marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Middelburg

Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis - Veen en vader van een zoon en een dochter en pseudo paps van een pseudo dochter. bij elkaar heb ik 5 kleinkinderen als we het manneke meerekenen van de vriendin van mijn zoon en dat doen we dus ook. Ik ben eigenaar van een massage praktijk in Middelburg en daar zelf ook werkzaam in als masseur en mijn vrouw houdt achter de schermen alles prima draaiende. Daarnaast heb ik nog een baan als customer service medewerker bij een haven bedrijf in Vlissingen. We proberen optimaal te genieten van het leven en daar hoort deze reis naar Zuid-Afrika bij. We hebben onze voorzichtige schreden al gezet in China en veel Europese landen. Deze reis gaan wij samen met 3 Belgische vrienden en de rest van een gezelschap ondernemen en zien daar dan ook heel erg naar uit. Als het half zo indrukwekkend wordt als China, dan zijn we al dik tevreden.

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 10580

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 28 November 2014

Onze tweede reis

Landen bezocht: