Nog 1 nachtje - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu Nog 1 nachtje - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

Nog 1 nachtje

Door: Marcel Vis

Blijf op de hoogte en volg Marcel

19 Oktober 2014 | Nederland, Middelburg

Lichamelijk gezien zijn we nog niet vertrokken, maar geestelijk zijn we al onderweg en hebben al onze zaken voor elkaar. Onze koffers staan gepakt en zijn zelfs al gewogen en natuurlijk te licht en zeker te klein bevonden. De koffer van Astrid gaat wel bekijks hebben onder onze mede reizigers, want ik ken mensen die voor een weekend steden tripje, meer meenemen dan Astrid voor een hele maand in Afrika. Ik als man heb zelfs een groter koffer dan Astrid, maar ik moet eerlijk bekennen dat dit meestal het geval is. Maar ik heb dan ook een héél groot scheerapparaat. Morgenochtend brengt onze dochter ons even naar het station en dan moeten we helaas met de bus naar Yerseke omdat het spoor er uit op dit traject. Vandaar gaan we met de trein naar Roosendaal en wachten daar op onze Belgische vrienden om vervolgens gezamenlijk door te reizen naar Schiphol. Daar dumpen we de koffers in ons hotel en gaan dan shoppen en uit eten op Schiphol en op tijd in het hotel ons mandje in. Dinsdagochtend relaxed douchen en ontbijten en om half elf boarden voor een vlucht van 12 uur naar het avontuurlijke en romantische Afrika waar de roots van alle mensen liggen. Ik hoop dat onze Belgische vrienden een beetje schappelijk met hun koffers zijn want ik ga er niet te veel aan sjouwen natuurlijk. En vriend Guy kan niet zoveel hebben want da's maar een zwak manneke met breekbare ribbetjes en een labiel ruggetje. Ik hoop niet dat ik hem tijdens onze reis op een eigengemaakte berrie mee moet sleuren door de jungle want dan zoek ik toch ergens een donkere poel waarin een reuze alligator huist die wel even een uurtje op hem wil passen en zo mijn droomreis wat draaglijker maakt. Ja ja voor mijn vrienden is niets te veel hoor.Voor het metekind van Bin ( onze medereizigster,...we zullen voor haar zorgen hoor. Ook alle mensen die ons zulke lieve en goede reis wensen stuurden, ..hartelijk dank. We zullen jullie in onze ge( bedjes) herdenken.Voor de mensen die ons deze wensen niet hebben gestuurd hoop ik dat de herfst nu maar goed zijn intrede doet met héél veel regen en oktober/november stormen. Dan is dat maar geweest als we terug komen. en dat zal de onverlaten leren. Wij zijn er klaar voor, althans dat denken we en kunnen niet wachten om voet op Afrikaanse bodem te zetten en de Afrikaanse keuken te proberen. Beste lezers en lezeressen van mijn weergaloze neergepende proza epistels,..ik vrees dat dit het laatste stukje is dat ik in Nederland schrijf, maar ik probeer de eerste avond in Afrika verslag te doen van onze reis. Guy is dan nog wel bij ons, want alligators vind je meer het binnenland in dus deze spannende episode laat even op zich wachten maar dat er spannende zaken aan het licht gaan komen is wel heel erg zeker, dat verzeker ik u. Het kan gebeuren dat er mensen gebeten worden door giftige slangen, schorpioenen of erger nog leeuwen, tijgers, jaguars en meer moois van gelijk strekkende aard, maar met mij mag niets gebeuren natuurlijk, ik ben de brenger van het avontuur op de site en moet ook de foto's maken. Dus zoals gezegd moet ik in penibele situaties anderen opofferen en mijn eigen hachje redden. Maar enkel omdat dit in het belang is van onze lezers groep. U hoort nog meer van mij, uw enige, nietsontziende en onovertroffen reizende reporter.


  • 19 Oktober 2014 - 21:59

    Jos Peeters:

    Hoi Marcel en Astrid,
    Geniet van jullie reis!

  • 19 Oktober 2014 - 22:14

    Ellen:

    Goeie reis en fijne vakantie!

  • 20 Oktober 2014 - 08:57

    Rosa:

    Dag Marcel,een beetje lief zijn voor mijn kleine broertje he!als je hem aan de beestjes voert eerst goed kruiden want dat heeft hij graag!ik hoop dat jullie een prachtvakantie hebben en volg al jullie berichten op de voet,veel liefs aan Astiid en fijne reis xxx

  • 20 Oktober 2014 - 10:58

    Christina:

    Veel plezier ! Veel foto's nemen en voorzichtig zijn !!! xxx

  • 20 Oktober 2014 - 13:50

    Corinne:

    Nou veel plezier dan maar jullie! Als ik niet jullie een goede reis wens dan valt er veel niet goeds uit de hemel heb ik begrepen. Wij moesten helaas onze reis annuleren van morgen, anders waren we gelijktijdig in Citizen M en op Schiphol geweest, vanwege acute bursitis mijnerzijds, en tja de masseur is op vakantie dus daar heb ik ook niets aan :-(. Groetjes en het beste, Corinne & Marie-Anne.

  • 20 Oktober 2014 - 17:24

    Ronald:

    Veel plezier daar in Afrika en doe Astrit de groeten van me.
    Natuurlijk volg ik je reis verslag.

    Gr ronald

  • 20 Oktober 2014 - 18:41

    Gina En Chrisje:

    Geniet er van en soigneer onze vriendin Binneke :-)

  • 20 Oktober 2014 - 20:51

    Arie De Vliegen Mepper:

    Hahahahahaha mijnheer de Voorzitter, u bent het nog niet verleerd. Kzit me nu alweer te verheugen op de volgende episode!! Geniet van het prachtige South Africa. Greetz Jos & Lizette

  • 21 Oktober 2014 - 13:59

    Henri :

    Hallo out naar Afrika, blijf zo schrijven en een fijne vakantie.

  • 21 Oktober 2014 - 16:46

    Marijke:

    Hoi, Marcel en Astrid ik wens jullie een hele fijne avontuurlijke reis toe probeer jullie een beetje te volgen Liefs Marijke

  • 21 Oktober 2014 - 19:46

    Hanna:

    Veel plezier en geniet er vooral heel erg van!
    Liefs Hanna en Ed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Middelburg

Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis - Veen en vader van een zoon en een dochter en pseudo paps van een pseudo dochter. bij elkaar heb ik 5 kleinkinderen als we het manneke meerekenen van de vriendin van mijn zoon en dat doen we dus ook. Ik ben eigenaar van een massage praktijk in Middelburg en daar zelf ook werkzaam in als masseur en mijn vrouw houdt achter de schermen alles prima draaiende. Daarnaast heb ik nog een baan als customer service medewerker bij een haven bedrijf in Vlissingen. We proberen optimaal te genieten van het leven en daar hoort deze reis naar Zuid-Afrika bij. We hebben onze voorzichtige schreden al gezet in China en veel Europese landen. Deze reis gaan wij samen met 3 Belgische vrienden en de rest van een gezelschap ondernemen en zien daar dan ook heel erg naar uit. Als het half zo indrukwekkend wordt als China, dan zijn we al dik tevreden.

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 10600

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 28 November 2014

Onze tweede reis

Landen bezocht: