dag 3 - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu dag 3 - Reisverslag uit Middelburg, Nederland van Marcel Vis - WaarBenJij.nu

dag 3

Door: Marcel Vi

Blijf op de hoogte en volg Marcel

24 Oktober 2014 | Nederland, Middelburg

En daaaaaaaar is hij dan eindelijk weer..jonge jonge wat een belevenissen allemaal. Gisterochtend heel vroeg vertrokken en natuurlijk met mijn nog half open oogjes samengetrokken Astrid de bus in getrokken na een voortreffelijk ontbijt. Bij dat ontbijt een wat donker gekleurde man ( je ziet er daar veel van) die ons van koffie en thee voorzag en nadat ik hem wat rands in zijn hand geduwd had was hij niet meer bij ons weg te slaan.Ik was van plan hem wat geld te geven en haalde het uit mijn portemonnee toen hij even nergens te zien wat. Ongelofelijk,..alsof hij in de ruimte ernaast het biljet hoorde knisperen zo snel stond hij naast me. Overal kun je van alles kopen en ik heb begrepen dat je tot 50% kunt afdingen. Dat doe ik in Nederland best vaak, maar het kost hier bijna niets. B.v. je hebt hier een hoed nodig vanwege de zon, en die hoeden heb je hier overal en veel dezelfde. Sommigen hebben 150 rand betaald en anderen 100. Welnu 14 rand is 1 Europa dus reken maar uit. Ik wilde er ook een kopen en vroeg wat hij koste,,, die leuke mevrouw zegt tegen mij...80 rand en ik zeg dus oké. Ik betaal met 100 rand en zeg tegen haar dat de rest voor haar is.Dat is voor mij weinig en voor haar 20% extra,....staat er, zo'n vent uit onze bus naast me die zegt dat ik de sport kapot maak !!! Ik heb hem aangekeken met een blik waarvan je meteen weet dat je moet gaan oppassen en ik voelde me gelijk heerlijk. Enfin, we gingen op pad naar de lodge waar we nu zitten, en As en ik voelden ons heel erg bevoorrecht dit te kunnen meemaken. Onderweg gestopt bij een mega shop centre en dat kun je aan Marcel wel overlaten. Ha ha winkels en Marcel is net als een olifant en boompje klimmen, dat gaat NIET samen. Dat kost kostbaar bij elkaar gemasseerde doekoes. En vooral als er luchtjes en horloges te bemachtigen zijn. Helaas hadden we maar 3 kwartier, maar genoeg om een broek voor As te kopen en een nieuw duur luchtje van een bekend merk dat zelfs taxfree op Schiphol duurder was. Ja geld uitgespaard dus. Maar goed, na nog enkele mooie uitzichten kwamen we eind van de middag moe en met de tong op onze opgepoetste en met rood stof bedekte schoenen in een fantastische lodge aan en daar moesten we even haast maken om nog even aan een game drive mee te doen. Dus hup hup de koffers in het huisje en snel alles uit en lekker rillen in de blote billen onder de douche en dan snel in een mega Jeep de Afrikaanse vlakte op. Ja mensen u kent mij in meerdere hoedanigheden en altijd even charmant, maar als Crocodile Dundee heeft u mij nog niet gezien natuurlijk. Nou u heeft iets gemist hoor! Godsallemanders nog aan toe wat een spektakel. Ik werd heen en weer gesmeten en hing meer zeer onelegant buiten aan het vehikel dan dat ik er als safari minnend Middelburger in zat en mij lever zat tegen mijn huig aan en de mensen die voor mij zaten weten niet aan welk noodlot ze zijn ontsnapt omdat ik nog even daarvoor avond eten genuttigd had. Maar we hebben het nodige gezien hoor. Springbokken, waterbokken, Kudu, impala, parelhoenders, buffels, wrattenzwijnen en giraffen. Geweldig wat een belevenis. Ook zebra hebben we gezien maar door dat gehobbel en geschud liepen de strepen zo door elkaar dat ik het een beetje het patroon kwijt was.De verbinding was erg moeilijk en de afgelopen dag was ook heel erg vermoeiend, maar ik zit nu in de lobby te tikken om jullie te vriend te houden en moet zo terug om Astrid te halen en te gaan eten want ik lust wel een wrattenzwijntje op het moment. Ik zal kijken of ik vanavond mijn breed gespierde torso hier nog een keer naar toe kan slepen om jullie nog een verhaal te sturen, maar ik beloof nog niets. Ook de foto's heb ik dan over gezet zo dat jullie je ook kunnen verlustigen aan al het moois. Dus kleumende thuisblijvers ik stop heel even en wie weet tot later. Wel kan ik nog zeggen dat ik twee keer zand gescoord heb, natuurlijk voor mijn vriendin de zo fel begeerde hotelzeepjes over de Afrikaanse grens zal smokkelen. Dit is meer voor de insiders. Tot later en anders tot morgen,. Groeten van uw wildlife en safari expert bij uitstek en alvast smakelijk.


  • 24 Oktober 2014 - 21:04

    Corinne:

    Jij bent écht niet lekker hoor! :-)
    Hahahaha!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Middelburg

Marcel

Ik ben Marcel Vis, getrouwd met Astrid Vis - Veen en vader van een zoon en een dochter en pseudo paps van een pseudo dochter. bij elkaar heb ik 5 kleinkinderen als we het manneke meerekenen van de vriendin van mijn zoon en dat doen we dus ook. Ik ben eigenaar van een massage praktijk in Middelburg en daar zelf ook werkzaam in als masseur en mijn vrouw houdt achter de schermen alles prima draaiende. Daarnaast heb ik nog een baan als customer service medewerker bij een haven bedrijf in Vlissingen. We proberen optimaal te genieten van het leven en daar hoort deze reis naar Zuid-Afrika bij. We hebben onze voorzichtige schreden al gezet in China en veel Europese landen. Deze reis gaan wij samen met 3 Belgische vrienden en de rest van een gezelschap ondernemen en zien daar dan ook heel erg naar uit. Als het half zo indrukwekkend wordt als China, dan zijn we al dik tevreden.

Actief sinds 23 Sept. 2014
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 10600

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 28 November 2014

Onze tweede reis

Landen bezocht: